Meinasi päästä itku. Pääsi *#?%&*! Viime vuoden viimeinen valmistunut työ oli Baby Cables... Vaikka silloin käytin sitä kuivurissa oli se mielestäni vieläkin vähän liian reilu, joten laiton eilen sen pesun jälkeen kuivuriin. Ja UNOHDIN sen sinne. TUNNIKSI. Nyt se on huovutettu. Ja minä en pidä huovutuksesta, en yhtään. No onpahan minulla 'nätti' mökkivillapaita. Teen uuden, jostakin toisesta langasta. Vaikka ei tässä kohti langassa se vika ollut vaan käyttäjässä. Harmittaa!

           

Piristipä kuitenkin mieltäni, kun Vyyhdinviemään Eila laittoi minulle tälläisen tunnustuksen.

                   

Tämä on oikeastaan aika hauska ja laitan mielelläni tätä eteenpäin. Ja koska en voi kaikkia nimetä kerralla, niin poimin tällä kertaa tällaiset mukavat blogit: Mustikka ja tyrni, Virtuaalisilmukat, Jaanan nurkka, Pitsisukan käsitöitä ja Oddcherry. Vaikka kommentoinkin harvakseltaan, seurailen kyllä useammin.

Väliaikatietona yhteistyöprojektista Eilan kanssa: Olen melkein vartalo-osan tehnyt ja hihat olisivat seuraavana vuorossa, mutta jäävät odottamaan loman jälkeistä aikaa. Neule on kyllä ihan nätti, mutta vähän ehkä tylsähkö neulottava. Siitä syystä tahtikin on vähän hidastunut.

                   

Loma alkaa onneksi häämöttää. Lauantaina startataan auto kello viisi ja suuntana on Ruka. Matka-aikaa on reilut 11 tuntia, joten pitäähän sitä olla jotain tekemistä mukana. Niinpä olen aloittanut kahta uutta juttua:

Toinen on pitkä pitsinen takki Schahenmayr Silenziosta, puikoilla 7.

                    

johon silmukat olen luonut jo valmiiksi. Silmukat luotiin muuten tavallisesti, mutta peukalonympärillä oleva lanka oli kaksinkerroin, jolloin silmukat ovat tuollaisia itsenäisen näköisiä.

              

etupuolelta

               

nurjaltapuolelta

Toinen uusi työ on oma kehitelmä liivistä, kun en valmista ohjetta löytänyt. Lankana Debbie Bliss Donegal Aran Tweed ja puikot 4 - 5.